Ledigt jobb: Account manager
- Jobb
- Customer Success Manager till Spiideo

Customer Success Manager till Spiideo
Spiideo ABSkåne län, Malmö
168 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Vi söker en Customer Success Manager till Spiideo-teamet!
Spiideo är en global ledare inom automatiserade, molnbaserade lösningar för sportvideoanalys och streaming. Betrodda av tusentals organisationer världen över, betjänar Spiideo några av de mest kända professionella och universitetslagen, medieföretagen samt ligor och förbund.
Gå med i Customer Success-teamet om du skulle älska möjligheten att hantera några av de främsta sportorganisationerna i Europa.
Denna roll är baserad i Malmö, Sverige och du rapporterar direkt till VP för Customer Success.
Rollens ansvar:
Du kommer att hantera en mångsidig portfölj av klubbar och ligor över Europa och Skandinavien med ett primärt fokus på Tyskland, Schweiz och Österrike. Flytande tyska och svenska krävs för att effektivt hantera de tyska och skandinaviska marknaderna.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Onboarding & Utbildning: hjälpa nya kunder att komma igång med Spiideo
- Kundnöjdhet: leverera exceptionell vägledning, maximera potential
- Förnyelser: proaktiv hantering för att uppnå företagets förnyelsemål
- Uppförsäljning & Expansion: identifiera möjligheter för att maximera och expandera användningen
- Churn-hantering: proaktivt engagera sig för att minska churn och säkerställa framgång
- Relationsbyggande: odla starka, förtroendefulla partnerskap med nyckelintressenter
- Processutveckling: förmåga att koordinera och hantera komplexa implementeringar
Vilken typ av kunder skulle du hantera?
Du kommer att hantera en portfölj av sportklubbar och ligor inom en mängd olika sporter (fotboll, ishockey, basket, handboll, etc.) som använder alla Spiideos produkter: Spiideo Perform (videoanalys), Spiideo Play (streaming) och Spiideo Replay (VAR).
- Ligorna
- Professionella klubbar och akademier
- Lägre professionella klubbar
Vad vi söker:
- Tidigare erfarenhet av Customer Success eller försäljning (minst 2 år)
- Flytande i tyska, svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
- Erfarenhet från sportteknikbranschen är ett plus
- Mycket processdriven och strukturerad arbetsmetod
- Självmotiverad, tar initiativ, positiv, lagorienterad attityd
- Utmärkt förmåga att utbilda kunder via webbinarier, 1-on-1 möten, etc.
- Starka problemlösningsförmågor
- Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
- Passion för kundframgång och glädje av att se våra kunder lyckas
Vad vi kan erbjuda:
- Möjlighet att göra en påverkan i ett växande, internationellt SaaS-företag
- En vänlig och skicklig multinationell team
- Tillgång till banbrytande verktyg och resurser för att stärka ditt arbete
- Förmånspaket som inkluderar en omfattande pensions- och försäkringspaket i enlighet med kollektivavtal, friskvårdsbidrag, föräldraledighetsförmåner och möjligheten att spendera två arbetstimmar per vecka på fysisk aktivitet.
Plats: Spiideos kontor på Lilla Torg 1 i Malmö
Distansstatus: Kontor först (Hybrid, minst 3 dagar i Malmö kontor per vecka)
Ansökan:
Du kommer att vara en del av ett internationellt team med kunniga och vänliga människor från många olika nationaliteter och bakgrunder. Vi välkomnar sökande från alla bakgrunder att bidra med sina unika perspektiv, färdigheter och erfarenheter, vilket främjar en mångsidig och inkluderande arbetsstyrka på Spiideo.
Vi tror att när de bästa människorna arbetar tillsammans i en öppen miljö, händer det magiska. Ansök nu och bli en integrerad del av vår framgångssaga! Vi granskar nya ansökningar kontinuerligt.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Lantmännen Lantbruk
-
Willys Trelleborg Väst
-
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.
Kiviks Musteri AB
-
Säljpitch AB
-
Säljpitch AB